Film o oszczędzaniu paliwa

Drogi Czytelniku,
jak już wspominałem w styczniowym wpisie i miesiąc temu, rozgryzam temat oszczędzania paliwa. Z technicznego punktu widzenia jest to bardzo ciekawe zagadnienie. Co prawda sprawność współczesnych silników dzięki zastosowaniu elektroniki lub turbodoładowania jest znacznie większa niż kiedyś, ale są one z tego powodu mocno wyżyłowane, co często wpływa na skrócenie okresu użytkowania w stosunku do tych wcześniejszych.

Każdy z nas, kto miał własny samochód i choć trochę interesował się techniką, z pewnością próbował wprowadzić udoskonalenia, aby zużycie paliwa spadło, a moc wzrosła. Gdy silnik miał gaźnik, często wystarczyło usunąć z jego gardzieli niedoróbki w postaci ubytków, wżerów czy wypływek metalu i poprawić kąty krzywizn wewnątrz detali, aby uzyskać znaczącą poprawę parametrów silnika.

Dodatkowo oszczędność paliwa dawały jeszcze inne „patenty” jak turbinki Kowalskiego, zmiana otworów dysz paliwowych czy nawet zastosowanie płaskich tłoków, żeby jeździć na etylinie niskooktanowej. Ta bowiem była znacznie tańsza od wysokooktanowej.

Jak widzisz, los właściciela pojazdu zawsze splatał się z ceną pali, a czasami nawet z dostępem do niego, więc zawsze oszczędność zużycia paliwa była koniecznością. Dziś jest tak samo, gdy ceny paliw biją rekordy i prawdopodobnie lada chwila na trwałe przekroczą poziom 6 zł. Koszmar!

Z technicznego punktu widzenia jedną z metod obniżenia zużycia paliwa jest zmniejszenie oporów występujących w pojeździe, w tym tarcia wewnętrznego silnika. Właśnie w tym kierunku poszedł mój trop testowania preparatów, dzięki którym możesz to uzyskać w swoim silniku spalinowym. Obojętne, czy jest to silnik z zapłonem iskrowym czy wysokoprężny.

Badania przeprowadziłem w mojej Toyocie Yaris z silnikiem benzynowym z wtryskiem paliwa. Pojemność silnika 1.0 dm³. Ten model ma komputer pokładowy, na którym możesz odczytać m.in. takie parametry jak chwilowe i średnie zużycie paliwa. W moim przypadku średnie zużycie paliwa spadło o kilka procent. Szczegóły poznasz w filmie po ukończeniu jego montażu.

Zdecydowałem się położyć na szali swoje dobre imię inżyniera i wystąpić w filmie producenta polskiego preparatu, o którego właściwościach wkrótce napiszę. Planuję nawet założyć oddzielną witrynę poświęconą temu preparatowi i możliwości jego nabycia.

Moim zdaniem w dobie drogiego paliwa jest to jeden ze sprawdzonych sposobów zaoszczędzenia na kosztach eksploatacji samochodu, ciężarówki lub również motocykla. Dla firm przewozowych, gdzie cenny jest każdy grosz zaoszczędzony na paliwie, informacje zawarte w tym krótkim filmie mogą stanowić cenną inspirację do poszukiwania obniżki kosztów.

Jeśli Cię temat interesuje i chcesz, abym na bieżąco informował Cię o kolejnych wpisach i informacjach dotyczących kosztów obniżenia paliwa, podaj swój adres mailowy, a niezwłocznie powiadomię Cię o tym.


Imię:
Adres email:

 
PS
Niestety, wbrew oczekiwaniom moim i z pewnością Zbigniewa Bartmana – o czym pisałem poprzednio – nasi siatkarze zawiedli. To, że przegrali z późniejszymi mistrzami olimpijskimi jest słabą pociechą.

Pozdrawiam serdecznie,
Jerzy
www.jekos.pl

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *